Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 8DB 355 016-551 hella

Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 016-551 HELLA

8DB 355 016-551 Klocki hamulcowe - komplet HELLA
hella 8DB 355 016-551
Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 016-551
8DB 355 016-551

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

21716, 21717, 21718, 7388D509, T3027

numer części:

8DB 355 016-551

producent:

HELLA

Szerokość [mm] 114,8
Wysokość [mm] 51,5
Grubość [mm] 15,9
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Numer WVA 21716
System hamulcowy Akebono
Numer artykułu zalecanego dodatku 8DZ 355 205-181
Techniczny numer informacyjny T3027
nr EAN 4082300360868

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 016-551 HELLA

numery OEM:
MAZDA      1N013328Z
MAZDA      1N033328Z
MAZDA      1N033328ZA
MAZDA      1V2R3328Z
MAZDA      1V2R3328ZA
NISSAN      4106058Y85
NISSAN      4106058Y86
NISSAN      4106058Y87
NISSAN      4106064Y85
NISSAN      4106067R85
NISSAN      4106067R86
NISSAN      4106086R85
NISSAN      4106086R86
NISSAN      AY040NS829
NISSAN      AY040NS905
NISSAN      AY040NS906
NISSAN      D106067R86
NISSAN      D106MS1828

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 016-551 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 016-551 HELLA:

2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-05-10
 5/5
Super
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
2023-05-10
 5/5
Super
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.