Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 8DK 355 252-931 hella

Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 8DK 355 252-931 HELLA

8DK 355 252-931 Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

P8760

numer części:

8DK 355 252-931

producent:

HELLA

Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 430
Wymagana ilość 2
Techniczny numer informacyjny P8760
nr EAN 4082300495423

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 8DK 355 252-931 HELLA

numery OEM:
AUDI      4M0615121AC
AUDI      4M0615121Q
AUDI      4M0615121T
SEAT      4M0615121AC
SEAT      4M0615121Q
SEAT      4M0615121T
SKODA      4M0615121AC
SKODA      4M0615121Q
SKODA      4M0615121T
VOLKSWAGEN      4M0615121AC
VOLKSWAGEN      4M0615121Q
VOLKSWAGEN      4M0615121T
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 8DK 355 252-931 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 8DK 355 252-931 HELLA:

Andrzej, Warszawa
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Klecza Górna
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
Andrzej, Warszawa
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Kraków
2023-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Artur, Klecza Górna
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
Roman, Przeźmierowo
2023-05-10
 5/5
Super
Roman, Przeźmierowo
2023-05-10
 5/5
Super

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.