Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy Toyota RAV 4 V VAN (_A5_, _H5_) 2.5 Hybrid (AXAH52) (2018.12-???) 178km » 8DT 355 300-051 hella
wybrany samochód: 
Toyota Rav 4 V Van (_a5_, _h5_) 2.5 Hybrid (axah52) (2018.12-???) 178km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Bęben hamulcowy 8DT 355 300-051 HELLA

8DT 355 300-051 Bęben hamulcowy HELLA
hella 8DT 355 300-051
Bęben hamulcowy 8DT 355 300-051
8DT 355 300-051

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

60603

numer części:

8DT 355 300-051

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Średnica bębna hamulcowego165
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]38,6
Śr. zewn. bębna ham. [mm]201
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm]58
Wzór otworów/Ilość otworów03/03
Ø rozmieszczenia otworów [mm]98
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm]166
Średnica otworu centrującego [mm]55,9
Ciężar [kg]3,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny60603
nr EAN4082300389975

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-051 HELLA

numery OEM:
CITROËN      424733
CITROËN      424742
CITROËN      424743
CITROËN      9430655421
CITROËN      95619206
PEUGEOT      424733
PEUGEOT      424742
PEUGEOT      424743
PEUGEOT      9430655421
PEUGEOT      95619206

Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-051 HELLA w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.