Średnica bębna hamulcowego | 203 | |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 46,5 | |
Śr. zewn. bębna ham. [mm] | 247 | |
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] | 81,5 | |
Wzór otworów/Ilość otworów | 04/04 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 108 | |
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] | 204,5 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 52 | |
Ciężar [kg] | 6,9 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z piastą | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łożyska koła | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez sworznia mocującego koła | |
Techniczny numer informacyjny | 61249 | |
nr EAN | 4082300390407 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-481 HELLA
CITROËN | 424740 | |
PEUGEOT | 424740 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-481 HELLA w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.