Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » 8DT 355 300-601 hella

Bęben hamulcowy 8DT 355 300-601 HELLA

8DT 355 300-601 Bęben hamulcowy HELLA
hella 8DT 355 300-601
Bęben hamulcowy 8DT 355 300-601
8DT 355 300-601

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

61267

numer części:

8DT 355 300-601

producent:

HELLA

Średnica bębna hamulcowego 203
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 44,5
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 243
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 81
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 204,3
Średnica otworu centrującego [mm] 52,9
Ciężar [kg] 6,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Techniczny numer informacyjny 61267
nr EAN 4082300390520

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-601 HELLA

numery OEM:
FORD      1151001
FORD      1213352
FORD      1315740
FORD      1416191
FORD      1468774
FORD      1507055
FORD      2S611113A1K
FORD      2S611113AG
FORD      2S611113AH
FORD      2S611113AJ
FORD      2S611113AK
FORD      4329656
FORD      4345314
FORD      4376842
FORD      7S611113AA
FORD      81AB1113AF
FORD      VP2S6W1113AA
MAZDA      DD3226250
MAZDA      DD3226250A
MAZDA      DG4026250

Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-601 HELLA w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.