Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy Opel OMEGA B Kombi (V94) 2.6 V6 (F35, M35, P35) (2000.09-2003.07) 180km » 8DT 355 300-871 hella
wybrany samochód: 
Opel Omega B Kombi (v94) 2.6 V6 (f35, M35, P35) (2000.09-2003.07) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Bęben hamulcowy 8DT 355 300-871 HELLA

8DT 355 300-871 Bęben hamulcowy HELLA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

61305

numer części:

8DT 355 300-871

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Średnica bębna hamulcowego254
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]64,5
Śr. zewn. bębna ham. [mm]297
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm]90,5
Wzór otworów/Ilość otworów05/09
Ø rozmieszczenia otworów [mm]114,3
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm]256
Średnica otworu centrującego [mm]71
Ciężar [kg]10,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny61305
nr EAN4082300390797

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-871 HELLA

numery OEM:
KIA      0K56A26251A
KIA      0K56A26251ADS

Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-871 HELLA w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.