Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy Jaguar E-TYPE Convertible 4.2 (Series 1) (1964-1968) 265km » 8DT 355 301-111 hella
wybrany samochód: 
Jaguar E-type Convertible 4.2 (series 1) (1964-1968) 265km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Bęben hamulcowy 8DT 355 301-111 HELLA

8DT 355 301-111 Bęben hamulcowy HELLA
hella 8DT 355 301-111
Bęben hamulcowy 8DT 355 301-111
8DT 355 301-111

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

61345

numer części:

8DT 355 301-111

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Średnica bębna hamulcowego270
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]66,3
Śr. zewn. bębna ham. [mm]329
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm]80,7
Wzór otworów/Ilość otworów06/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm]139,7
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm]272
Średnica otworu centrującego [mm]69
Ciężar [kg]10,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny61345
nr EAN4082300391039

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 301-111 HELLA

numery OEM:
TOYOTA      4243126100
TOYOTA      4243126180
TOYOTA      4243126181

Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 301-111 HELLA w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.