Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy Mazda 323 F IV (BG) 1.6 16V (BG6S, BG6P) (1991.03-1994.10) 88km » 8DT 355 301-121 hella
wybrany samochód: 
Mazda 323 F Iv (bg) 1.6 16v (bg6s, Bg6p) (1991.03-1994.10) 88km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Bęben hamulcowy 8DT 355 301-121 HELLA

8DT 355 301-121 Bęben hamulcowy HELLA
hella 8DT 355 301-121
Bęben hamulcowy 8DT 355 301-121
8DT 355 301-121

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

61346

numer części:

8DT 355 301-121

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Średnica bębna hamulcowego228,6
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]54
Śr. zewn. bębna ham. [mm]272
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm]69
Wzór otworów/Ilość otworów05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm]114,3
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm]230,6
Średnica otworu centrującego [mm]66,5
Ciężar [kg]6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny61346
nr EAN4082300391046

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 301-121 HELLA

numery OEM:
DAIHATSU      4243187401
DAIHATSU      4243187401000
TOYOTA      4243187401

Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 301-121 HELLA w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.