Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Fiat PUNTO EVO (199_) 1.3 D Multijet (199AXC1A, 199BXC1A, 199AXT1A, 199BXT1A) (2009.10-2012.02) 75km » 8EL 011 710-221 hella
wybrany samochód: 
Fiat Punto Evo (199_) 1.3 D Multijet (199axc1a, 199bxc1a, 199axt1a, 199bxt1a) (2009.10-2012.02) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 011 710-221 HELLA

8EL 011 710-221 Alternator HELLA
hella 8EL 011 710-221
Alternator 8EL 011 710-221
8EL 011 710-221

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1243IR

numer części:

8EL 011 710-221

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]90
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]56
Ilość żeber5
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300333404

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 011 710-221 HELLA

Alternator (14V, 90A) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, SAXO, XSARA, XSARA/HATCHBACK, PEUGEOT 106 II, 106 II/HATCHBACK, PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.0-1.9D 02.96-12.15
numery OEM:
CITROËN      5705 1K
CITROËN      5705.FE
CITROËN      96.213.085.80
PEUGEOT      5705 1K
PEUGEOT      5705.FE
PEUGEOT      9621308580
zamienniki:
8EL 737 372-001
brak
HELLA
436666
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 011 710-221 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów