Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 011 710-541 hella

Alternator 8EL 011 710-541 HELLA

8EL 011 710-541 Alternator HELLA
hella 8EL 011 710-541
Alternator 8EL 011 710-541
8EL 011 710-541

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EL 011 710-541

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 95
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 56
Ilość żeber 5
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300333725

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 011 710-541 HELLA

Alternator (14V, 95A) pasuje do: CITROEN SAXO, PEUGEOT 106 I, 106 II, 106 II/HATCHBACK 1.5D 06.94-07.04
numery OEM:
CITROËN      5705 FF
CITROËN      5705.1N
CITROËN      57051M
CITROËN      96.365.455.80
PEUGEOT      5705 FF
PEUGEOT      5705.1N
PEUGEOT      57051M
PEUGEOT      96.365.455.80
zamienniki:
8EL 737 863-001
brak
HELLA
436669
brak
VALEO
746882
brak
VALEO
839043
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 011 710-541 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów