Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 011 711-011 hella

Alternator 8EL 011 711-011 HELLA

8EL 011 711-011 Alternator HELLA
hella 8EL 011 711-011
Alternator 8EL 011 711-011
8EL 011 711-011
 

    Ocena:
numery handlowe:

CA642IR

numer części:

8EL 011 711-011

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 55
Koła pasowe z kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 87
Ilość żeber 1
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300334180

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 011 711-011 HELLA

ALTERNATOR HELLA 8EL 011 711-011 ALFA ROMEO
numery OEM:
ALFA ROMEO      4799364
ALFA ROMEO      4808500
ALFA ROMEO      4808502
ALFA ROMEO      4808507
FIAT      4799364
FIAT      4808500
FIAT      4808502
FIAT      4808507
IVECO      4799364
IVECO      4808500
IVECO      4808502
IVECO      4808507
FERRARI      479 9364
FERRARI      480 8500
FERRARI      480 8502
FERRARI      480 8507

Zastosowanie Alternator 8EL 011 711-011 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów