Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 011 711-641 hella

Alternator 8EL 011 711-641 HELLA

8EL 011 711-641 Alternator HELLA
hella 8EL 011 711-641
Alternator 8EL 011 711-641
8EL 011 711-641

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA316IR

numer części:

8EL 011 711-641

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 55
Koła pasowe z kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 73
Ilość żeber 1
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300335712

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 011 711-641 HELLA

Alternator (14V, 55A) pasuje do: IVECO DAILY I, DAILY II, ALFA ROMEO 75, 90, AR 6, AR 8, CITROEN C25, FIAT 125, 131, 132, ARGENTA, CAMPAGNOLA, DUCATO 1.6-2.5D 07.67-04.96
numery OEM:
ALFA ROMEO      46231786
ALFA ROMEO      4721589
ALFA ROMEO      4721591
ALFA ROMEO      4721592
ALFA ROMEO      4731839
ALFA ROMEO      4750583
ALFA ROMEO      4808503
ALFA ROMEO      4808505
ALFA ROMEO      77515411
FIAT      46231786
FIAT      4721589
FIAT      4721591
FIAT      4721592
FIAT      4731839
FIAT      4750583
FIAT      4808503
FIAT      4808505
FIAT      77515411
IVECO      46231786
IVECO      4721589
IVECO      4721591
IVECO      4721592
IVECO      4731839
IVECO      4750583
IVECO      4808503
IVECO      4808505
IVECO      77515411
zamienniki:
8EL 725 718-001
brak
HELLA
436105
brak
VALEO
0 120 489 146
brak
BOSCH
0 120 489 147
brak
BOSCH
0 120 489 763
brak
BOSCH
LRA00912
brak
LUCAS ELECTRICAL

Zastosowanie Alternator 8EL 011 711-641 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów