Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Toyota COROLLA Kombi (_E7_) 1.3 (KE70) (1982.02-1987.08) 65km » 8EL 012 426-061 hella
wybrany samochód: 
Toyota Corolla Kombi (_e7_) 1.3 (ke70) (1982.02-1987.08) 65km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 426-061 HELLA

8EL 012 426-061 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-061
Alternator 8EL 012 426-061
8EL 012 426-061
620.01 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1299IR

numer części:

8EL 012 426-061

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]115
Koła pasowez kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm]55,5
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300498783

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-061 HELLA

Alternator (14V, 115A) pasuje do: MERCEDES C (W202), E T-MODEL (S210), E (VF210), E (W210), G (W463), S (W140), SPRINTER 2-T (B901, B902), SPRINTER 3-T (B903) 2.0D-3.0D 11.88-12.10
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      010 154 01 02
MERCEDES-BENZ      010 154 05 02
MERCEDES-BENZ      010 154 65 02
MERCEDES-BENZ      010 154 94 02
MERCEDES-BENZ      011 154 08 02
MERCEDES-BENZ      A 010 154 01 02
MERCEDES-BENZ      A 010 154 05 02
MERCEDES-BENZ      A 010 154 65 02
MERCEDES-BENZ      A 010 154 94 02
MERCEDES-BENZ      A 011 154 08 02
zamienniki:
0 123 510 080
brak
BOSCH
0 123 510 038
brak
BOSCH
0 123 510 049
brak
BOSCH
8EL 737 439-001
brak
HELLA
437660
brak
VALEO
437727
brak
VALEO
437807
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-061 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów