Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 426-371 hella

Alternator 8EL 012 426-371 HELLA

8EL 012 426-371 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-371
Alternator 8EL 012 426-371
8EL 012 426-371
702.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1773IR

numer części:

8EL 012 426-371

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 110
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 49
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300499353

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-371 HELLA

Alternator (14V, 110A) pasuje do: BMW 1 (E81), 1 (E82), 1 (E87), 1 (E88), 3 (E46), 3 (E90), 3 (E91), 3 (E92), 3 (E93), 5 (E60), X1 (E84), X3 (E83), Z4 (E85) 1.6/1.8/2.0 12.00-06.15

Alternator 8EL 012 426-371 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Alternator 8EL 012 426-371 producenta HELLA

BMW

12317521382, 12317521383, 12317521488, 12317521489, 12317532964, 12317532968, 7521382, 7521383, 7521488, 7521489, 7532964, 7532968

numery OEM:
BMW      12 31 7 521 382
BMW      12 31 7 521 383
BMW      12 31 7 521 488
BMW      12 31 7 521 489
BMW      12 31 7 532 964
BMW      12 31 7 532 968
BMW      7 521 382
BMW      7 521 383
BMW      7 521 488
BMW      7 521 489
BMW      7 532 964
BMW      7 532 968
zamienniki:
8EL 738 182-001
brak
HELLA
V20-13-35920
brak
VEMO
0 124 325 087
brak
BOSCH
0 124 325 116
brak
BOSCH
0 124 325 099
brak
BOSCH
437449
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-371 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów