Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 426-491 hella

Alternator 8EL 012 426-491 HELLA

8EL 012 426-491 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-491
Alternator 8EL 012 426-491
8EL 012 426-491
578.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1928IR

numer części:

8EL 012 426-491

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 150
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 59
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300500257

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-491 HELLA

Koszt kaucji: 36.25 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Alternator (14V, 150A) pasuje do: CITROEN JUMPER II, FIAT DUCATO, FORD TRANSIT, TRANSIT TOURNEO, PEUGEOT BOXER 2.2D/2.4D 04.06-

Alternator 8EL 012 426-491 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Alternator 8EL 012 426-491 producenta HELLA

FORD

1404791, 1581843, 1572736, 1712779, 1747021, 6C1T10300BA, 6C1T10300BB, 6C1T10300BC, 6C1T10300BD

CITROËN

5705EA, 9676143580

PEUGEOT

5705EA, 9676143580

FIAT

9658144680, 9659918080, 967614358

numery OEM:
CITROËN      5705EA
CITROËN      9676.143580
FIAT      9658144680
FIAT      9659918080
FIAT      967614358
FORD      1 404 791
FORD      1 581 843
FORD      1572736
FORD      1712779
FORD      1747021
FORD      6C1T10300BA
FORD      6C1T10300BB
FORD      6C1T10300BC
FORD      6C1T10300BD
PEUGEOT      5705EA
PEUGEOT      9676.143580

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-491 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów