Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 426-501 hella

Alternator 8EL 012 426-501 HELLA

8EL 012 426-501 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-501
Alternator 8EL 012 426-501
8EL 012 426-501

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

JA987IR

numer części:

8EL 012 426-501

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 80
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 54,5
Liczba rowków 5
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300500172

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-501 HELLA

Alternator (14V, 80A) pasuje do: TOYOTA AVENSIS, CARINA E VI, CELICA, COROLLA 1.6/1.8/2.0 04.92-01.02
numery OEM:
TOYOTA      27060-02050
TOYOTA      27060-02060
TOYOTA      27060-02061
TOYOTA      27060-02070
TOYOTA      27060-02100
TOYOTA      27060-16370
TOYOTA      27060-16390
TOYOTA      27060-16430
TOYOTA      27060-16450
TOYOTA      27060-16460

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-501 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów