Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 426-511 hella

Alternator 8EL 012 426-511 HELLA

8EL 012 426-511 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-511
Alternator 8EL 012 426-511
8EL 012 426-511

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

JA684IR

numer części:

8EL 012 426-511

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 64
Liczba rowków 4
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498981

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-511 HELLA

numery OEM:
MITSUBISHI      A3T 45691
MITSUBISHI      A3T 45693
MITSUBISHI      A3T 45693ZC
MITSUBISHI      A3T 45694
MITSUBISHI      MD 149750
MITSUBISHI      MD 153357
MITSUBISHI      MD 153843
HYUNDAI      37300-32800
HYUNDAI      37300-33100
HYUNDAI      37300-33101
HYUNDAI      37300-33103
KIA      37300-32800
KIA      37300-33100
KIA      37300-33101
KIA      37300-33103

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-511 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów