Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 426-751 hella

Alternator 8EL 012 426-751 HELLA

8EL 012 426-751 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-751
Alternator 8EL 012 426-751
8EL 012 426-751

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

JA974IR

numer części:

8EL 012 426-751

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 65
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 59
Liczba rowków 4
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300499858

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-751 HELLA

Alternator (14V, 65A) pasuje do: NISSAN 100NX, PRIMERA, SUNNY II, SUNNY III, SUNNY III/KOMBI 1.4/1.6 10.88-03.00
numery OEM:
MITSUBISHI      A5T 03092
MITSUBISHI      A5T 03192
MITSUBISHI      A5T 04392
MITSUBISHI      A5T 04392A
MITSUBISHI      A5T 04392B
MITSUBISHI      A5T 04492A
MITSUBISHI      A5T 04492B
NISSAN      23100-0E700
NISSAN      23100-0E705
NISSAN      23100-0E706
NISSAN      23100-0E711
NISSAN      23100-0E712
NISSAN      23100-0E715
NISSAN      23100-0E716
NISSAN      23100-0E717
NISSAN      23100-50Y05
NISSAN      23100-50Y06
NISSAN      23100-50Y08
NISSAN      23100-50Y09
NISSAN      23100-50Y18
NISSAN      23100-50Y19
INFINITI      23100-0E700
INFINITI      23100-0E705
INFINITI      23100-0E706
INFINITI      23100-0E711
INFINITI      23100-0E712
INFINITI      23100-0E715
INFINITI      23100-0E716
INFINITI      23100-0E717
INFINITI      23100-50Y05
INFINITI      23100-50Y06
INFINITI      23100-50Y08
INFINITI      23100-50Y09
INFINITI      23100-50Y18
INFINITI      23100-50Y19
zamienniki:
0 986 UR0 880
brak
BOSCH
8EL 732 739-001
brak
HELLA
V38-13-38280
brak
VEMO
436528
brak
VALEO
437151
brak
VALEO
440058
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-751 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów