Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 426-941 hella

Alternator 8EL 012 426-941 HELLA

8EL 012 426-941 Alternator HELLA
hella 8EL 012 426-941
Alternator 8EL 012 426-941
8EL 012 426-941
 

    Ocena:
numery handlowe:

CA1058IR

numer części:

8EL 012 426-941

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Koła pasowe z kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 74
Liczba rowków 1
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498721

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 426-941 HELLA

numery OEM:
SEAT      028 903 023 D
SEAT      068 903 029 C
SEAT      068 903 029 E
SEAT      068 903 029 Q
SEAT      068 903 033 E
SEAT      1LO 903 029
VOLKSWAGEN      028 903 023 D
VOLKSWAGEN      068 903 029 C
VOLKSWAGEN      068 903 029 E
VOLKSWAGEN      068 903 029 Q
VOLKSWAGEN      068 903 033 E
VOLKSWAGEN      1LO 903 029
zamienniki:
0 120 469 976
brak
BOSCH
8EL 737 008-001
brak
HELLA
436633
brak
VALEO
0 120 469 674
brak
BOSCH
0 120 469 740
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 426-941 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów