Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-011 hella

Alternator 8EL 012 427-011 HELLA

8EL 012 427-011 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-011
Alternator 8EL 012 427-011
8EL 012 427-011
618.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1340IR

numer części:

8EL 012 427-011

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 80
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 48
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498349

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-011 HELLA

Alternator (14V, 80A) pasuje do: FORD C-MAX, FIESTA IV, FIESTA V, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II, FOCUS II/KOMBI, FOCUS I/KOMBI, FUSION, PUMA 1.25-1.6LPG 08.95-12.12

Alternator 8EL 012 427-011 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Alternator 8EL 012 427-011 producenta HELLA

FORD

1090085, 1097305, 1301511, 1361258, 1111967, 1136390, 1144197, 1215771, 98AB10300GC, 98AB10300GD, 98AB10300GE, 98AB10300GF, 98AB10300GG, 98AB10300GJ, 98AB10300GK, 98AB10300GL, 98AB10300GM

numery OEM:
FORD      1 090 085
FORD      1 097 305
FORD      1 301 511
FORD      1 361 258
FORD      1111967
FORD      1136390
FORD      1144197
FORD      1215771
FORD      98AB10300GC
FORD      98AB10300GD
FORD      98AB10300GE
FORD      98AB10300GF
FORD      98AB10300GG
FORD      98AB10300GJ
FORD      98AB10300GK
FORD      98AB10300GL
FORD      98AB10300GM

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-011 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów