Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-091 hella

Alternator 8EL 012 427-091 HELLA

8EL 012 427-091 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-091
Alternator 8EL 012 427-091
8EL 012 427-091

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA96IR

numer części:

8EL 012 427-091

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 55
Koła pasowe z kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 65
Liczba rowków 1
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498585

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-091 HELLA

numery OEM:
FORD      1 553 523
FORD      1 571 389
FORD      5 003 898
FORD      5 003 902
FORD      5 003 903
FORD      6 033 117
FORD      72GB10300NA
FORD      72GB10300RA
FORD      75EB10300EA
FORD      76BB10300JA
FORD      81AB10300BA
FORD      81AB10300CA
FORD      85FB10300BA
FORD      86AB10300ABA
FORD      86AB10300ACA
FORD      89AB10300GA
MITSUBISHI      A5T 31372*
MITSUBISHI      A5T 31772
MITSUBISHI      A5T 31773
MITSUBISHI      A5T 31774
zamienniki:
436167
brak
VALEO
8EL 725 958-001
brak
HELLA
436181
brak
VALEO
V25-13-36020
brak
VEMO
432987
brak
VALEO
436180
brak
VALEO
436687
brak
VALEO
437381
brak
VALEO
0 120 400 806
brak
BOSCH
0 120 400 866
brak
BOSCH
0 120 489 594
brak
BOSCH
0 120 489 839
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-091 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów