Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-101 hella

Alternator 8EL 012 427-101 HELLA

8EL 012 427-101 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-101
Alternator 8EL 012 427-101
8EL 012 427-101

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1641IR

numer części:

8EL 012 427-101

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 80
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 56
Liczba rowków 5
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498356

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-101 HELLA

Alternator (14V, 80A) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, SAXO, PEUGEOT 106 II, 106 II/HATCHBACK, 206, 306, 306/HATCHBACK, PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.0-1.9D 04.93-
numery OEM:
CITROËN      57054P
CITROËN      57055P
CITROËN      57055Q
CITROËN      57055Y
CITROËN      57056M
CITROËN      57056U
CITROËN      57056V
CITROËN      57057G
CITROËN      57057H
CITROËN      5705EL
CITROËN      5705GG
CITROËN      5705GK
CITROËN      96.370.753.80
CITROËN      96.382.762.80
CITROËN      96.417.274.80
CITROËN      9635557780
PEUGEOT      5705 4P
PEUGEOT      5705 5P
PEUGEOT      5705 5Q
PEUGEOT      5705 5Y
PEUGEOT      5705 6M
PEUGEOT      5705 6U
PEUGEOT      5705 6V
PEUGEOT      5705 7G
PEUGEOT      5705 7H
PEUGEOT      5705 EL
PEUGEOT      5705 GG
PEUGEOT      5705.GK
PEUGEOT      96.382.762.80
PEUGEOT      9635557780
PEUGEOT      9637075380
PEUGEOT      9641727480

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-101 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów