Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Opel INSIGNIA A sedan (G09) 2.0 Biturbo CDTI 4x4 (69) (2008.07-2011.12) 190km » 8EL 012 427-261 hella
wybrany samochód: 
Opel Insignia A Sedan (g09) 2.0 Biturbo Cdti 4x4 (69) (2008.07-2011.12) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 427-261 HELLA

8EL 012 427-261 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-261
Alternator 8EL 012 427-261
8EL 012 427-261

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1306IR

numer części:

8EL 012 427-261

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]75
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]55
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300498837

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-261 HELLA

Alternator (14V, 75A) pasuje do: RENAULT ESPACE III, LAGUNA I, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC, MEGANE I COACH, MEGANE SCÉNIC, RAPID/MINIVAN, SCENIC I 1.8/1.9D/2.0 11.93-08.03
numery OEM:
RENAULT      77 00 107 124
RENAULT      77 00 424 596
RENAULT      77 00 430 181
RENAULT      77 00 436 623
VOLVO      8 111 943
zamienniki:
8EL 737 448-001
brak
HELLA
436713
brak
VALEO
436738
brak
VALEO
437140
brak
VALEO
437203
brak
VALEO
746058
brak
VALEO
746858
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-261 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów