Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-281 hella

Alternator 8EL 012 427-281 HELLA

8EL 012 427-281 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-281
Alternator 8EL 012 427-281
8EL 012 427-281

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1086IR

numer części:

8EL 012 427-281

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 80
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 56
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498400

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-281 HELLA

Alternator (14V, 80A) pasuje do: CITROEN EVASION, JUMPER I, XANTIA, XM, XSARA, ZX, FIAT DUCATO, ULYSSE, LANCIA ZETA, PEUGEOT 1007, 306, 405 II, 406, 605, 806, BOXER, EXPERT 1.4-2.5D 03.91-
numery OEM:
CITROËN      5705.E6
CITROËN      5705.HT
CITROËN      5705.M8
CITROËN      5705.M9
CITROËN      96.076.412.80
CITROËN      96.113.659.80
CITROËN      96.113.668.80
CITROËN      96.113.695.80
CITROËN      96.122.571.80
CITROËN      96.313.185.80
CITROËN      9655249280
FIAT      9611366880
FIAT      9655249280
LANCIA      9611366880
LANCIA      9655249280
MITSUBISHI      A2T 37691
MITSUBISHI      A2T 37691A
MITSUBISHI      A2T A0291
MITSUBISHI      A2T A0291B
MITSUBISHI      A2T A0291C
MITSUBISHI      A2T A0291D
MITSUBISHI      A2T A0291F
PEUGEOT      5705.E6
PEUGEOT      5705.HT
PEUGEOT      5705.M8
PEUGEOT      5705.M9
PEUGEOT      96.113.659.80
PEUGEOT      96.122.571.80
PEUGEOT      96.313.185.80
PEUGEOT      9607641280
PEUGEOT      9611366880
PEUGEOT      9611369580
PEUGEOT      9655249280
FERRARI      961 1366 880
FERRARI      965 5249 280
zamienniki:
8EL 737 035-001
brak
HELLA
436476
brak
VALEO
F 010 LD0 201
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-281 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów