Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-331 hella

Alternator 8EL 012 427-331 HELLA

8EL 012 427-331 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-331
Alternator 8EL 012 427-331
8EL 012 427-331

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA588IR

numer części:

8EL 012 427-331

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 55
Koła pasowe z kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 65
Liczba rowków 1
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300499889

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-331 HELLA

Alternator (14V, 55A) pasuje do: SEAT IBIZA II, TERRA, TERRA/KOMBI, VW GOLF II, JETTA II, POLO, POLO CLASSIC, POLO II, POLO/HATCHBACK 1.0-1.4D 09.82-08.99
numery OEM:
SEAT      036 903 017 H
SEAT      036 903 017 HX
SEAT      036 903 025 B
SEAT      036 903 025 S
SEAT      036 903 027 B
SEAT      036 903 027 D
SEAT      039 903 025 B
SEAT      369 030 25
SEAT      369 030 27
VOLKSWAGEN      036 903 017 H
VOLKSWAGEN      036 903 017 HX
VOLKSWAGEN      036 903 025
VOLKSWAGEN      036 903 025 B
VOLKSWAGEN      036 903 025 S
VOLKSWAGEN      036 903 027
VOLKSWAGEN      036 903 027 B
VOLKSWAGEN      036 903 027 D
VOLKSWAGEN      039 903 025 B
zamienniki:
8EL 725 871-001
brak
HELLA
433046
brak
VALEO
433048
brak
VALEO
436299
brak
VALEO
436399
brak
VALEO
436400
brak
VALEO
440027
brak
VALEO
0 120 488 196
brak
BOSCH
0 120 488 265
brak
BOSCH
0 120 489 382
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-331 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów