Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-531 hella

Alternator 8EL 012 427-531 HELLA

8EL 012 427-531 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-531
Alternator 8EL 012 427-531
8EL 012 427-531

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA321IR

numer części:

8EL 012 427-531

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 55
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 55,5
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300500165

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-531 HELLA

Alternator (14V, 55A) pasuje do: MERCEDES 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), E T-MODEL (S124), E (W124), T1 (601), T1 (601, 611), T1 (602), T1 (B601), T1 (B602) 2.0-3.0D 04.77-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      006 154 87 02
MERCEDES-BENZ      006 154 88 02
MERCEDES-BENZ      006 154 89 02
MERCEDES-BENZ      007 154 33 02
MERCEDES-BENZ      007 154 34 02
MERCEDES-BENZ      007 154 48 02
MERCEDES-BENZ      007 154 52 02
MERCEDES-BENZ      007 154 60 02
MERCEDES-BENZ      007 154 61 02
MERCEDES-BENZ      A 006 154 87 02
MERCEDES-BENZ      A 006 154 88 02
MERCEDES-BENZ      A 006 154 89 02
MERCEDES-BENZ      A 007 154 33 02
MERCEDES-BENZ      A 007 154 34 02
MERCEDES-BENZ      A 007 154 48 02
MERCEDES-BENZ      A 007 154 52 02
MERCEDES-BENZ      A 007 154 60 02
MERCEDES-BENZ      A 007 154 61 02
zamienniki:
8EL 725 723-001
brak
HELLA
V30-13-33740
brak
VEMO
746055
brak
VALEO
0 120 489 232
brak
BOSCH
0 120 489 300
brak
BOSCH
0 120 489 302
brak
BOSCH
0 120 489 354
brak
BOSCH
746855
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-531 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów