Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-541 hella

Alternator 8EL 012 427-541 HELLA

8EL 012 427-541 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-541
Alternator 8EL 012 427-541
8EL 012 427-541
426.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1445IR

numer części:

8EL 012 427-541

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 120
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 68
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498387

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-541 HELLA

Koszt kaucji: 36.08 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Alternator (14V, 120A) pasuje do: VOLVO S60 I, S70, S80 I, V70 I, V70 II, XC70 I, AUDI A3, A4 B5, A6 C5, TT, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, INCA, LEON 1.0-3.2 09.90-08.15

Alternator 8EL 012 427-541 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Alternator 8EL 012 427-541 producenta HELLA

VOLKSWAGEN

074903025J, 074903025Q, 074903025R

VOLVO

8111119, 8111122, 9442130, 9459093

numery OEM:
VOLVO      8 111 119
VOLVO      8 111 122
VOLVO      9 442 130
VOLVO      9 459 093
VOLKSWAGEN      074 903 025 J
VOLKSWAGEN      074 903 025 Q
VOLKSWAGEN      074 903 025 R

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-541 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów