Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-621 hella

Alternator 8EL 012 427-621 HELLA

8EL 012 427-621 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-621
Alternator 8EL 012 427-621
8EL 012 427-621

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA600IR

numer części:

8EL 012 427-621

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 55
Koła pasowe bez koła pasowego
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300499568

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-621 HELLA

Alternator (14V, 55A) pasuje do: AUSTIN MAESTRO, MONTEGO, MG MAESTRO, ROVER MAESTRO, MINI, MONTEGO, MONTEGO ESTATE 1.3/2.0/2.0D 03.83-10.95
numery OEM:
FORD      86VB10300AA
ROVER      YLE10011
ROVER      YLE10066
zamienniki:
8EL 725 882-001
brak
HELLA
436179
brak
VALEO
436692
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-621 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów