Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-651 hella

Alternator 8EL 012 427-651 HELLA

8EL 012 427-651 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-651
Alternator 8EL 012 427-651
8EL 012 427-651

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA76IR

numer części:

8EL 012 427-651

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 33
Koła pasowe bez koła pasowego
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300499803

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-651 HELLA

Alternator (14V, 33A) pasuje do: FENDT 200, CASE IH 800, DEUTZ FAHR D, DX BF4L913T-F6L913 01.68-
numery OEM:
IVECO      1177481
IVECO      42522730
RENAULT      6000100325
RENAULT      6000130300
RENAULT      6005003146
RENAULT      6005003149
RENAULT      6005003763
RENAULT      6005700084
RENAULT      7700004148
RENAULT      7700012723
RENAULT      7700665435
zamienniki:
DRA0130
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
8EL 725 943-001
brak
HELLA
0 120 339 514
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-651 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów