Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Mitsubishi L 300 III Autobus (P0_W, P1_W, P2_W, P3_W) 2.5 TD (P05W) (1987.02-2003.05) 87km » 8EL 012 427-771 hella
wybrany samochód: 
Mitsubishi L 300 Iii Autobus (p0_w, P1_w, P2_w, P3_w) 2.5 Td (p05w) (1987.02-2003.05) 87km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 427-771 HELLA

8EL 012 427-771 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-771
Alternator 8EL 012 427-771
8EL 012 427-771
709.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA828IR

numer części:

8EL 012 427-771

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]120
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]50
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300498714

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-771 HELLA

Alternator (14V, 120A) pasuje do: AUDI A3, A6 C4, SEAT ALHAMBRA, SKODA OCTAVIA I, VW GOLF III, GOLF IV, LT 28-35 II, LT 28-46 II, SHARAN, TRANSPORTER T4, VENTO 1.6-2.9 07.90-03.10
numery OEM:
SEAT      021 903 017 B
SEAT      021 903 023 L
SEAT      023 903 025 R
SEAT      028 903 018 C
SEAT      028 903 018 CX
SEAT      028 903 025 R
SEAT      028 903 025 RX
SEAT      037 903 023 F
SEAT      074 903 023 R
VOLKSWAGEN      021 903 017 B
VOLKSWAGEN      021 903 023 L
VOLKSWAGEN      023 903 025 R
VOLKSWAGEN      028 903 018 C
VOLKSWAGEN      028 903 018 CX
VOLKSWAGEN      028 903 025 R
VOLKSWAGEN      028 903 025 RX
VOLKSWAGEN      037 903 023 F
VOLKSWAGEN      074 903 023 R
zamienniki:
0 123 510 032
brak
BOSCH
8EL 731 689-001
brak
HELLA
437369
brak
VALEO
440046
brak
VALEO
0 123 505 005
brak
BOSCH
0 123 510 001
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-771 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów