Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-051 hella

Alternator 8EL 012 428-051 HELLA

8EL 012 428-051 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-051
Alternator 8EL 012 428-051
8EL 012 428-051

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1391IR

numer części:

8EL 012 428-051

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 54
Liczba rowków 5
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300499759

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-051 HELLA

numery OEM:
OPEL      12 04 123
OPEL      13156051
OPEL      24 46 3063
OPEL      62 04 076
OPEL      62 04 155
OPEL      62 04 192
OPEL      90561970
OPEL      91 17 931
OPEL      91 29 823
OPEL      91 33 600
OPEL      91 92 823
OPEL      93175795
OPEL      93180415
VAUXHALL      12 04 123
VAUXHALL      13156051
VAUXHALL      24 46 3063
VAUXHALL      62 04 076
VAUXHALL      62 04 155
VAUXHALL      62 04 192
VAUXHALL      90561970
VAUXHALL      91 17 931
VAUXHALL      91 29 823
VAUXHALL      91 33 600
VAUXHALL      91 92 823
VAUXHALL      93175795
VAUXHALL      93180415
zamienniki:
0 124 225 046
brak
BOSCH
8EL 737 580-001
brak
HELLA
V40-13-41260
brak
VEMO
437414
brak
VALEO
0 124 225 002
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-051 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów