Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-061 hella

Alternator 8EL 012 428-061 HELLA

8EL 012 428-061 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-061
Alternator 8EL 012 428-061
8EL 012 428-061

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

JA1375IR

numer części:

8EL 012 428-061

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 75
Koła pasowe z podwójnym kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 84
Liczba rowków 2
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300499957

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-061 HELLA

Alternator (14V, 75A) pasuje do: MITSUBISHI PAJERO II, CANTER (FB7, FB8, FE7, FE8) VII, CANTER (FE5, FE6) VI 2.8D/3.0D 06.94-
numery OEM:
MITSUBISHI      A3T 09698
MITSUBISHI      A3T 09699
MITSUBISHI      A3T B1299
MITSUBISHI      A3T08699
MITSUBISHI      ME 200696
MITSUBISHI      ME200698
MITSUBISHI      ME201838
MITSUBISHI      ME202971

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-061 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów