Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-171 hella

Alternator 8EL 012 428-171 HELLA

8EL 012 428-171 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-171
Alternator 8EL 012 428-171
8EL 012 428-171
529.99 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1546IR

numer części:

8EL 012 428-171

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 56
Liczba rowków 5
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300500400

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-171 HELLA

Alternator (14V, 90A) pasuje do: AUDI A4 B5, A6 C5, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-2.8 11.94-03.08

Alternator 8EL 012 428-171 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Alternator 8EL 012 428-171 producenta HELLA

AUDI

038903018E, 038903018EX, 059903015J, 06B903016D, 06B903016A

VOLKSWAGEN

038903018E, 038903018EX, 059903015J, 06B903016D, 06B903016A

SKODA

038903018E, 038903018EX, 059903015J, 06B903016A, 06B903016D

numery OEM:
AUDI      038 903 018 E
AUDI      038 903 018 EX
AUDI      059 903 015 J
AUDI      06B 903 016 D
AUDI      06B 903 016A
SKODA      038 903 018 E
SKODA      038 903 018 EX
SKODA      059 903 015 J
SKODA      06B 903 016 A
SKODA      06B 903 016 D
VOLKSWAGEN      038 903 018 E
VOLKSWAGEN      038 903 018 EX
VOLKSWAGEN      059 903 015 J
VOLKSWAGEN      06B 903 016 D
VOLKSWAGEN      06B 903 016A

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-171 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów