Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Citroën C5 III (RD_) 2.0 16V (RDRFJC, RDRFJF) (2008.02-???) 140km » 8EL 012 428-331 hella
wybrany samochód: 
Citroën C5 Iii (rd_) 2.0 16v (rdrfjc, Rdrfjf) (2008.02-???) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 428-331 HELLA

8EL 012 428-331 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-331
Alternator 8EL 012 428-331
8EL 012 428-331

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

JA1618IR

numer części:

8EL 012 428-331

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]65
Koła pasowez kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm]84
Liczba rowków1
Rodzaj alternatorazawiera pompę próżniową
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300499315

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-331 HELLA

numery OEM:
KIA      37300-42502
KIA      37300-42620
KIA      37300-42621
KIA      37300-47400
KIA      37300-47450
KIA      37300-47451

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-331 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów