Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-441 hella

Alternator 8EL 012 428-441 HELLA

8EL 012 428-441 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-441
Alternator 8EL 012 428-441
8EL 012 428-441

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1994IR

numer części:

8EL 012 428-441

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 140
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 54
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300499339

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-441 HELLA

Alternator (14V, 140A) pasuje do: OPEL ASTRA H, ASTRA H GTC, ASTRA H/KOMBI, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA B, ZAFIRA B/MINIVAN 1.9D 04.04-04.15

Alternator 8EL 012 428-441 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

Numery OE Alternator 8EL 012 428-441 producenta HELLA

OPEL

13229991, 13229992, 6204278, 6204279, 93191921, 93191922

numery OEM:
OPEL      13 22 9991
OPEL      13 22 9992
OPEL      62 04 278
OPEL      6204279
OPEL      93 19 1921
OPEL      93 19 1922
VAUXHALL      13 22 9991
VAUXHALL      13 22 9992
VAUXHALL      6204278
VAUXHALL      6204279
VAUXHALL      93 19 1921
VAUXHALL      93 19 1922
zamienniki:
8EL 738 212-191
brak
HELLA
DRA0218
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
0 124 425 058
brak
BOSCH
0 124 425 059
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-441 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów