Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-471 hella

Alternator 8EL 012 428-471 HELLA

8EL 012 428-471 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-471
Alternator 8EL 012 428-471
8EL 012 428-471

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1223IR

numer części:

8EL 012 428-471

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 100
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 61,5
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498677

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-471 HELLA

Alternator (14V, 100A) pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, 147, 156, 166, GTV, SPIDER, FIAT BARCHETTA, BRAVA, BRAVO I, COUPE, MAREA, MULTIPLA, PUNTO, LANCIA DEDRA, KAPPA, LYBRA 1.4-2.4D 08.94-03.12
numery OEM:
ALFA ROMEO      463 0532 9
ALFA ROMEO      464 4565 8
ALFA ROMEO      467 6583 6
ALFA ROMEO      467 6936 9
ALFA ROMEO      608 1253 5
ALFA ROMEO      608 1604 6
ALFA ROMEO      778 2314
FIAT      46305329
FIAT      46445658
FIAT      46765836
FIAT      46769369
FIAT      60812535
FIAT      7782314
LANCIA      46305329
LANCIA      46445658
LANCIA      46765836
LANCIA      46769369
LANCIA      60812535
LANCIA      7782314
FERRARI      463 0532 9
FERRARI      464 4565 8
FERRARI      467 6583 6
FERRARI      467 6936 9
FERRARI      608 1253 5
FERRARI      608 1604 6
FERRARI      778 2314

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-471 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów