Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.6 (1996.02-2001.09) 150km » 8EL 012 428-521 hella
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.6 (1996.02-2001.09) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 428-521 HELLA

8EL 012 428-521 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-521
Alternator 8EL 012 428-521
8EL 012 428-521

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1057IR, CA1081IR, CA1477IR

numer części:

8EL 012 428-521

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]120
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]44
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300548655

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-521 HELLA

Alternator (14V, 120A) pasuje do: MERCEDES E T-MODEL (S210), E (W124), E (W210), S (C140), S (W140), SL (R129) 4.2/5.0/6.0 02.91-10.01
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      009 154 17 02
MERCEDES-BENZ      009 154 19 02 80
MERCEDES-BENZ      009 154 19 02 81
MERCEDES-BENZ      010 154 06 02 80
MERCEDES-BENZ      010 154 06 02 81
MERCEDES-BENZ      A 009 154 17 02
MERCEDES-BENZ      A 009 154 19 02 80
MERCEDES-BENZ      A 009 154 19 02 81
MERCEDES-BENZ      A 010 154 06 02 80
MERCEDES-BENZ      A 010 154 06 02 81
zamienniki:
0 123 510 040
brak
BOSCH
0 123 510 059
brak
BOSCH
0 120 465 016
brak
BOSCH
8EL 737 030-001
brak
HELLA
V30-13-37990
brak
VEMO
437694
brak
VALEO
0 120 465 015
brak
BOSCH
0 123 545 004
brak
BOSCH
DRA7970
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-521 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów