Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Audi A4 B5 (8D2) 2.5 TDI (1997.09-2000.11) 150km » 8EL 012 428-631 hella
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 (8d2) 2.5 Tdi (1997.09-2000.11) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 428-631 HELLA

8EL 012 428-631 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-631
Alternator 8EL 012 428-631
8EL 012 428-631

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA335IR

numer części:

8EL 012 428-631

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]80
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]50
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300548761

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-631 HELLA

Alternator (14V, 80A) pasuje do: MERCEDES 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), E T-MODEL (S124), S (W126), T1 (601), T1 (601, 611), T1 (602), T1 (B601), T1 (B602), T1/TN 2.0-3.0 04.77-06.96
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      007 154 68 02 80
MERCEDES-BENZ      008 154 48 02
MERCEDES-BENZ      008 154 48 02 80
MERCEDES-BENZ      008 154 49 02
MERCEDES-BENZ      008 154 49 02 80
MERCEDES-BENZ      A 007 154 68 02 80
MERCEDES-BENZ      A 008 154 48 02
MERCEDES-BENZ      A 008 154 48 02 80
MERCEDES-BENZ      A 008 154 49 02
MERCEDES-BENZ      A 008 154 49 02 80
zamienniki:
0 120 469 744
brak
BOSCH
8EL 725 738-001
brak
HELLA
V30-13-34020
brak
VEMO
V30-13-36350
brak
VEMO
436626
brak
VALEO
0 120 469 745
brak
BOSCH
0 120 469 811
brak
BOSCH
0 120 469 927
brak
BOSCH
0 120 469 928
brak
BOSCH
0 120 469 946
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-631 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów