Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-671 hella

Alternator 8EL 012 428-671 HELLA

8EL 012 428-671 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-671
Alternator 8EL 012 428-671
8EL 012 428-671

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1682IR

numer części:

8EL 012 428-671

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 56
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300548808

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-671 HELLA

Alternator (14V, 70A) pasuje do: AUDI A2, A3, SEAT ALHAMBRA, AROSA, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, INCA, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK 1.0-2.8 07.95-05.15
numery OEM:
SEAT      045 903 023 B
SEAT      045 903 025 B
SKODA      045 903 023 B
SKODA      045 903 025 B
VOLKSWAGEN      045 903 023 B
VOLKSWAGEN      045 903 025 B

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-671 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów