Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-781 hella

Alternator 8EL 012 428-781 HELLA

8EL 012 428-781 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-781
Alternator 8EL 012 428-781
8EL 012 428-781
850.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1813IR

numer części:

8EL 012 428-781

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 150
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 64
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300548914

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-781 HELLA

Alternator (14V, 150A) pasuje do: AUDI A4 B6, A4 B7, A6 C5, ALLROAD C5, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5.5 2.4-3.0 05.00-03.08

Alternator 8EL 012 428-781 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Alternator 8EL 012 428-781 producenta HELLA

VOLKSWAGEN

078903016R, 078903016RX, 078903016S

AUDI

078903016R, 078903016RX, 078903016S

SKODA

078903016R, 078903016RX, 078903016S

numery OEM:
AUDI      078 903 016 R
AUDI      078 903 016 RX
AUDI      078 903 016 S
SKODA      078 903 016 R
SKODA      078 903 016 RX
SKODA      078 903 016 S
VOLKSWAGEN      078 903 016 R
VOLKSWAGEN      078 903 016 RX
VOLKSWAGEN      078 903 016 S
zamienniki:
8EL 738 196-001
brak
HELLA
437365
brak
VALEO
440025
brak
VALEO
0 986 UR0 516
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-781 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów