Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-791 hella

Alternator 8EL 012 428-791 HELLA

8EL 012 428-791 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-791
Alternator 8EL 012 428-791
8EL 012 428-791
707.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1859IR

numer części:

8EL 012 428-791

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 200
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 50
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300548921

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-791 HELLA

Koszt kaucji: 36.08 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Alternator (14V, 200A) pasuje do: MERCEDES C (CL203), C T-MODEL (S203), C (W203), CLC (CL203), CLK (C209), E T-MODEL (S211), E (W211) 2.1D/2.2D/3.2D 02.01-06.11

Alternator 8EL 012 428-791 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Alternator 8EL 012 428-791 producenta HELLA

MERCEDES-BENZ

013154000280, 014154070280, A013154000280, A014154070280

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      013 154 00 02 80
MERCEDES-BENZ      014 154 07 02 80
MERCEDES-BENZ      A 013 154 00 02 80
MERCEDES-BENZ      A 014 154 07 02 80
zamienniki:
8EL 738 211-091
brak
HELLA
0 986 046 330
brak
BOSCH
0 986 048 557
brak
BOSCH
0 986 048 537
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-791 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów