Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-851 hella

Alternator 8EL 012 428-851 HELLA

8EL 012 428-851 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-851
Alternator 8EL 012 428-851
8EL 012 428-851

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1758IR, CA2034IR

numer części:

8EL 012 428-851

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 49
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300548990

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-851 HELLA

Alternator (14V, 90A) pasuje do: FORD FIESTA V, FOCUS I, FOCUS I/KOMBI, FUSION, KA, STREET KA 1.3/1.6/1.6ALK 10.98-11.08

Alternator 8EL 012 428-851 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Alternator 8EL 012 428-851 producenta HELLA

FORD

1145715, 1464755, 1479818, 2S6S10300FC, 2S6T10300FA, 2S6T10300FB, 2S6T10300FC

numery OEM:
FORD      1 145 715
FORD      1 464 755
FORD      1 479 818
FORD      2S6S10300FC
FORD      2S6T10300 FA
FORD      2S6T10300FB
FORD      2S6T10300FC
zamienniki:
V25-13-44890
brak
VEMO
8EL 738 212-311
brak
HELLA
439729
brak
VALEO
746898
brak
VALEO
839026
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-851 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów