Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-961 hella

Alternator 8EL 012 428-961 HELLA

8EL 012 428-961 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-961
Alternator 8EL 012 428-961
8EL 012 428-961

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

JA1184IR

numer części:

8EL 012 428-961

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 90
Koła pasowe z kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 82
Liczba rowków 1
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300549102

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-961 HELLA

numery OEM:
MITSUBISHI      A003T07483
MITSUBISHI      A3T 07483
MITSUBISHI      A3T07483
MITSUBISHI      MD 162964
MITSUBISHI      MD162964
zamienniki:
0 986 JR0 146
brak
BOSCH
8EL 737 339-001
brak
HELLA
0 986 080 880
brak
BOSCH
600055
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-961 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów