Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 429-321 hella

Alternator 8EL 012 429-321 HELLA

8EL 012 429-321 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-321
Alternator 8EL 012 429-321
8EL 012 429-321
586.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1824IR

numer części:

8EL 012 429-321

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 150
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 50
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300549584

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-321 HELLA

Alternator (14V, 150A) pasuje do: NISSAN PRIMASTAR, OPEL MOVANO A, RENAULT GRAND SCENIC II, GRAND SCENIC III, LAGUNA II, MASTER II, MEGANE, MEGANE II, MEGANE III, MEGANE II/KOMBI 1.9D-2.5D 12.97-

Alternator 8EL 012 429-321 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

NISSAN

ALMERA TINO, ALMERA II Hatchback, MAXIMA, ALMERA II, X-TRAIL I, PRIMERA, PRIMERA Hatchback

Numery OE Alternator 8EL 012 429-321 producenta HELLA

RENAULT

7711135519, 8200175210, 8200262462

OPEL

4416485, 93188332

NISSAN

2310000QA5

numery OEM:
NISSAN      23100-00QA5
OPEL      44 16 485
OPEL      93188332
RENAULT      77 11 135 519
RENAULT      82 00 175 210
RENAULT      82 00 262 462
VAUXHALL      44 16 485
VAUXHALL      93188332
INFINITI      23100-00QA5
zamienniki:
8EL 738 214-001
brak
HELLA
440067
brak
VALEO
0 124 525 135
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-321 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów