Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 429-801 hella

Alternator 8EL 012 429-801 HELLA

8EL 012 429-801 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-801
Alternator 8EL 012 429-801
8EL 012 429-801

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA526IR

numer części:

8EL 012 429-801

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z kołem pasowym
Ø koła pasowego [mm] 70
Liczba rowków 1
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300550986

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-801 HELLA

Alternator (14V, 70A) pasuje do: RENAULT 21, 25, 30, ESPACE II 2.0/2.1D/2.2 02.82-10.96
numery OEM:
RENAULT      77 00 754 835
RENAULT      77 00 793 594
RENAULT      77 01 351 762
RENAULT      77 01 499 287
RENAULT      77 01 499 440
RENAULT      77 01 499 464

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-801 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów