Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 429-811 hella

Alternator 8EL 012 429-811 HELLA

8EL 012 429-811 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-811
Alternator 8EL 012 429-811
8EL 012 429-811
922.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1910IR

numer części:

8EL 012 429-811

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 180
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 56
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300550993

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-811 HELLA

Alternator (14V, 180A) pasuje do: AUDI A6 C6, SEAT ALHAMBRA, SKODA SUPERB II, VW CC B7, PASSAT ALLTRACK B7, PASSAT B6, PASSAT B7, PASSAT B7/KOMBI, SHARAN 1.6D/2.0D/2.7D 07.04-12.22

Alternator 8EL 012 429-811 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Alternator 8EL 012 429-811 producenta HELLA

VOLKSWAGEN

03G903016A, 03G903016AX

SKODA

03G903016A, 03G903016AX

SEAT

03G903016A, 03G903016AX

AUDI

03G903016A, 03G903016AX

numery OEM:
AUDI      03G 903 016 A
AUDI      03G 903 016 AX
SEAT      03G 903 016 A
SEAT      03G 903 016 AX
SKODA      03G 903 016 A
SKODA      03G 903 016 AX
VOLKSWAGEN      03G 903 016 A
VOLKSWAGEN      03G 903 016 AX

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-811 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów