Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 429-881 hella

Alternator 8EL 012 429-881 HELLA

8EL 012 429-881 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-881
Alternator 8EL 012 429-881
8EL 012 429-881
648.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1921IR

numer części:

8EL 012 429-881

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 110
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 54
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300551068

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-881 HELLA

Alternator (14V, 110A) pasuje do: AUDI A1, A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, LEON, TOLEDO IV, SKODA FABIA II, OCTAVIA II, RAPID, VW GOLF PLUS 1.4/1.9D/2.0D 08.05-05.16

Alternator 8EL 012 429-881 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Alternator 8EL 012 429-881 producenta HELLA

VOLKSWAGEN

03C903023G, 03C903023GX

AUDI

03C903023G, 03C903023GX

SEAT

03C903023G, 03C903023GX

SKODA

03C903023G, 03C903023GX

numery OEM:
AUDI      03C 903 023 G
AUDI      03C 903 023 GX
SEAT      03C 903 023 G
SEAT      03C 903 023 GX
SKODA      03C 903 023 G
SKODA      03C 903 023 GX
VOLKSWAGEN      03C 903 023 G
VOLKSWAGEN      03C 903 023 GX
zamienniki:
8EL 738 212-071
brak
HELLA
V10-13-90471
brak
VEMO
0 986 080 970
brak
BOSCH
439580
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-881 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów