Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 731 697-001 hella

Alternator 8EL 731 697-001 HELLA

8EL 731 697-001 Alternator HELLA
hella 8EL 731 697-001
Alternator 8EL 731 697-001
8EL 731 697-001
hella 8EL 731 697-001 Alternator

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA836IR

numer części:

8EL 731 697-001

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4082300072761

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 731 697-001 HELLA

numery OEM:
CITROËN      5705 7K
CITROËN      5705 GR
CITROËN      5705 S1
CITROËN      5705.E8
CITROËN      5705.L3
CITROËN      5705.P7
CITROËN      57057J
CITROËN      96.106.018.80
CITROËN      96.193.333.80
CITROËN      96.313.187.80
FIAT      1323248080
FIAT      1323249080
FIAT      9623083280
LANCIA      1323248080
LANCIA      1323249080
LANCIA      9623083280
MITSUBISHI      A004T03491
MITSUBISHI      A004T03491A
MITSUBISHI      A004T03491B
MITSUBISHI      A004TA0091B
MITSUBISHI      A004TA0091C
MITSUBISHI      A004TA0091D
MITSUBISHI      A004TA0091E
MITSUBISHI      A004TA0091F
MITSUBISHI      A4T 03491
MITSUBISHI      A4T 03491A
MITSUBISHI      A4T 03491B
MITSUBISHI      A4T A0091B
MITSUBISHI      A4T A0091C
MITSUBISHI      A4T A0091D
MITSUBISHI      A4T A0091E
MITSUBISHI      A4T A0091F
MITSUBISHI      A4T03491
MITSUBISHI      A4T03491A
MITSUBISHI      A4T03491B
MITSUBISHI      A4TA0091B
MITSUBISHI      A4TA0091C
MITSUBISHI      A4TA0091D
MITSUBISHI      A4TA0091E
MITSUBISHI      A4TA0091F
PEUGEOT      5705 7K
PEUGEOT      5705 GR
PEUGEOT      5705 S1
PEUGEOT      5705.E8
PEUGEOT      5705.L3
PEUGEOT      5705.P7
PEUGEOT      57057J
PEUGEOT      96.106.018.80
PEUGEOT      96.313.187.80
PEUGEOT      9619333380
FERRARI      132 3249 080

Zastosowanie Alternator 8EL 731 697-001 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów