Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 738 212-381 hella

Alternator 8EL 738 212-381 HELLA

8EL 738 212-381 Alternator HELLA
hella 8EL 738 212-381
Alternator 8EL 738 212-381
8EL 738 212-381

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1953IR

numer części:

8EL 738 212-381

producent:

HELLA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 8EL 011 712-031
nr EAN 4082300308105

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 738 212-381 HELLA

Koszt kaucji: 504.30 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

numery OEM:
BMW      12 31 7 521 178
BMW      12 31 7 525 376
BMW      12 31 7 550 968
BMW      12 31 7 551 256
BMW      12 31 7 555 926
BMW      7 521 178
BMW      7 525 376
BMW      7 550 968
BMW      7 551 256
BMW      7 555 926

Zastosowanie Alternator 8EL 738 212-381 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów