Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mazda 5 (CR) 1.8 (CR19) (2005.02-2010.05) 116km » 8EW 009 144-301 hella
wybrany samochód: 
Mazda 5 (cr) 1.8 (cr19) (2005.02-2010.05) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-301 HELLA

8EW 009 144-301 Wentylator, chłodzenie silnika HELLA
hella 8EW 009 144-301

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8EW 009 144-301

producent:

HELLA

Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów z wyposażeniem do holowania przyczep
Wyposażenie pojazdu:dla pojazdów bez klimatyzacji
Ogrzewanie/chłodzenie:dla pojazdów z wysokowydajnym radiatorem
Strefy klimatyczne:dla gorących klimatów
średnica [mm]: 352
Moc znamionowa [W]: 500
Napięcie znamionowe: 12
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-301 HELLA

numery OEM:
AUDI      443 959 455
AUDI      443 959 455 E
AUDI      443 959 455 N
zamienniki:
0 130 302 203
brak
BOSCH
696049
brak
VALEO
5WK05000-V
brak
VDO

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 8EW 009 144-301 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.